ullasblogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Ulla-Carin - 27 februari 2011 08:01

Våren är äntligen på väg , får vi hoppas på det .

Och det hörs på fåglarna  dom kvittrar så vackert, och det tinar och droppar från taken. Nu längtar man efter att snön ska tina bort och det blir barmark men än  kommer snön ligga kvar ända till i Maj ,men sen kommer det gå fort. Men jag tror att våren är på väg äntligen .  

Av Ulla-Carin - 20 februari 2011 15:03

Idag har det varit super bra väder fullt solsken och bara -9 , man mår mycket bättre när solen lyser ,till och med katten tycker om att vara ute .  Hoppas att det fortsätter var mildare än det kalla vädret som hållit oss i ett järngrepp man vill nästan inte gå ut när det är kallt fast ibland är man tvungen , mina leder mår inte bra av kylan men snart är våren här får vi väl hoppas på det,då känns mycket bättre , som livet återvänder och vi andra får vårkänslor precis som med fåglarna och alla andradjur lever upp och det börjar porla i bäckar och snön smälter bort .

Av Ulla-Carin - 19 februari 2011 15:26

Tagit några naturfoton från Brännberg och kåbdalis

  

Brännberg i höstas


  

Ellinjen i Gammelgårdsträsk


  

Kåbdalis


  

Min trädgård förra vintern

Av Ulla-Carin - 19 februari 2011 15:08


   Här är en del av dom handarbeten som jag håller på med



Halsdukar



  

Lovikavantar


  

Handledsvärmare


  

Mössa


  

Åremössa


  

Halsband av pärlor

Av Ulla-Carin - 19 februari 2011 12:07

Kan man kalla sig en tusen konstnär , jag känner mej som en sån .

Jag gillar faktiskt att skapa saker som inte alla andra har och idag har jag gjort färdigt 2 par med toffler sytt ihop dom och virkat runt dom så har jag fotograferat dom så man ser hur dom ser ut före man tvättar dom och så ligger ett par i tvättmaskinen just nu ska bli spännande när dom är klar ? Man vet aldrig hur dom ser ut ,det är ju min kompis biggan som ska få dom för fryser så mycket om fötterna, och det andra paret ska min dotter ha för hon håller på att frysa ihjäl om fötterna  när hon är hos sin kille. Får väl hoppas att allt går vägen att dom blir lika fina´som dom förra jag gjorde åt mej själv jättevarma . Ska sen fortsätta med att rama in några tavlor som legat i en låda som jag skulle behöva få upp väggen, och så skulle jag behöva ,sy knapparna i tröja jag gjort för länge sen men inte haft tid att göra den klar ha även jacka som jag skulle behöva byta dragkjedja i ofta när jag sätta mer ner med symaskinen får jag alltid främmande så då är det inte meningen att jag ska sy den. Hoppas att allt flyter på det har varit min bästa lördag på länge och jag har faktiskt känt mycket kreativ redan när jag vaknade i morse, det liksom kliar i fingrarna,kanske man skulle måla en tavla på eftermidagen fast man behöver ljuset,hoopas att det kreativa håller i sig imorgon också.

Av Ulla-Carin - 16 februari 2011 15:35

Imorse när jag vaknade var det -30 kallt och värmepumpen orkade inte hålla graderna,fick stiga upp och börja elda för att få upp värmen .Det känns som att den här kylan aldrig vill ge med sig ,har faktiskt varit ute idag på promenad genom byn det gick verkligen tungt att gå,än man är ordentligt klädd så kändes det inte så kallt men solen har faktiskt börja värma lite, men så fort den går ner blir det mycket kallare så ikväll kommer det nog ner mot -30.Ska försöka lägga in lite bilder här på bloggen om jag nu lyckas att göra det,får nog ta hjälp av ungdomarna men får väl hoppas på det bästa.  

Av Ulla-Carin - 11 februari 2011 10:50

Nu är det äntligen fredag härligt ,idag ska jag inte göra nåt bara slappa och göra sånt som faller mej in ,inte passa nån annan heller eller laga nån midag åt nån annan,nä jag ska gå bort på midag istället med mina bästa vänner slippa höra gnäll vad ska vi äta till midag ? Tänk att bara sätta sig ner och slippa laga midag åt nån annan. Det är inte ofta man får det ,Tur att de är fredag idag hela dagen JJJJJJJJJJIIIIIIIIIIIPPPPPPPPP.    

Av Ulla-Carin - 6 februari 2011 13:58

Igår åkte jag och kalle ner till jokkmokk till marknaden,det var skönt att komma bort se nåt annat ,roligt att se nåt nytt och höra myllert av människor och se nya ansikten och höra andra människor se allt människor tillverkar och säljer man får  så många nya ideer ,och nya intryck på vad människor åstadkommer det var verkligen en bra marknad,inte nå tingel tangel mycket saker som ska va på en vintermarknad sånt som folk behöver ,kändes faktiskt som man var tillbaka när man var ung , och tur var det med vädret lite snö men inte speciellt kallt -13 och mycket att se ,dom hade ordnart mycket bra med toaletter , sånt saknas ofta när man är ute marknader .Så en  annan sak tur att jag tog med mej kryckorna för dom behövde jag verkligen annars hade jag  kunnat gå marknaden ett bra stöd och människor skingras när dom ser folk komma med kryckor eller tex rullstoll.

Ovido - Quiz & Flashcards