ullasblogg

Alla inlägg under maj 2011

Av Ulla-Carin - 31 maj 2011 17:44

Idag är en sån tråkig dag när det bara regnar ,just nu öser regnet  bara ner är så less ,att det dåligt väder .Men man får väl hoppas och tro att det ska bli bättre väder i allafall varmare och soligare så man kan sitta ute utan att man håller på att frysa ihjäl. Som igår var det bra väder  fast det blåste ,jag och kicki var iväg och köpte blommor i kusån ,lite ovanliga pelargonier som jag älskar finns inga bättre blommor tacksamma behöver inte massa vatten och så blommar dom så vackert .Och så grillade jag ute på eftermidagen , en massa kött och grönsaker ,ullis och vera kom hem hade med sig en vacker ros åt mej , ullis klippte gräsmattan åt mej  för jag orkar ju inte ens att gå efter gräsklipparen , tur att nån förbarmar sig över en, sen åt vi midag och magnus kom också , och när vi hade ätit midagen och skulle kolla tv så började jag skaka höll på att skaka sönder ,benen bar mej inte fy vad jag mådde dåligt kunde inte  ens hålla i en kaffekopp skakade så häftit att kaffet for ut ,kunde inte ens stå fick lägga mej i sängen fick en sån värk i lederna ,det var det värsta jag varit med om ,men i morse när jag vaknade var det som om det gått över förstår inte vad jag drabbades av igår,fast lederna är ju stela fast det får man leva med .ikväll ska jag och vera kolla på änglagård  ska bli skönt att bara slappa ,vila göra sånt som man gillar.

Av Ulla-Carin - 29 maj 2011 19:08

Det kallas mors dag men vad är det ??

Har inte upptäckt att det finns en sån dag ,möjligen är det för alla andra mammor inte iallafall för mej.Fast en sak har jag försökt att föra in det hos mina barn , men  jag har verkligen misslyckas.Idag är den dagen Mors dag men den får man väl fira själv .Igår var jag firade min mamma hon fyllde år morsdag jag tror aldrig jag har glömt henne någonsin.Och nu är hon gammal och jag hör av mej nästan varje dag ,för att höra hur hon mår .Det är ens plikt att höra ur gammla föräldrar mår.  

Av Ulla-Carin - 18 maj 2011 14:52

Funderar var sommarn har tagit vägen ?

Det känns som det är höst, bara regn fy vad jag är less det dåliga vädret.

Nu vill jag ha sol och varma vindar, och klar blå himmel.

Det enda som växer i trädgården är gräset snart dax att klippa det,fast nån enstaka perennaväxt har börjat att få knoppar ,men inte alla .

Så än måste man klä sig varmt för att inte frysa.

Snart är det ju mors dag och då hoppas jag att det blir bra väder med sol och varma vindar och klarblå himmel.

För det mammernas dag då.

Av Ulla-Carin - 2 maj 2011 19:36

Idag har det varit kallt hela dagen ,det har blåst isvindar och snöat stora lapphandskar.Förstod att det skulle bli ett bakslag på vädret ,fast det hemskt att man måste ta på sig längkalsongerna och fingervantarna och en tjocktröja så man inte fryser,fast jag hörde mot helgen ska det bli varmt igen,man får väl hoppas på det .Äntligen är förkylningen på tillbaka gång men riktigt bra är jag inte en evig hosta som inte riktigt vill släppa,har haft det i 3veckor nästan alla är ju förkylda.Har inte kunnat bada nåt i varmbassängen pga förkylningen och så har man tappat lite kondition också fast imorgon ska jag börja promenera igen.Fast jag har inte gett upp LCHFS mat fortsätta med det har lyckas gått ner 24 kilo jag är faktiskt ganska nöjd men tänker förtsätta fram till min målvikt ,inte ge upp .

Fast det är ju bra mat man äter aldrig hungri och man mår mycket bättre på den här maten än att äta en massa vitt bröd och slippa pasta och potatis ,ris.

Ovido - Quiz & Flashcards