ullasblogg

Alla inlägg under oktober 2013

Av Ulla-Carin - 3 oktober 2013 09:50

Idag en vanlig dag som alla andra men ändå inte det min dotter har rest till japan på andra sidan jordklotet och idag har jag pratat med henne på skyp och det är ju fantastiskt att det fungerar och att man kan se varandra .Vem kunde tro när jag växte upp att man skulle ha mobiltelefoner, datorer , m.m . och  hur utvecklingen har gått framåt. Fast ändå har inte utvecklingen gått framåt inom jobb och lika rätt och lika lön mellan man och kvinna som gör samma jobb ,eller att man ska ta från dom som är fattiga och ge till dom rika och det är inte rätt, eller att man slå på dom som redan ligger ner .

Av Ulla-Carin - 1 oktober 2013 06:38

Idag är det 1 oktober och här sitter jag  funderar vad jag ska hitta på , inte sovit nå bra i natt värk i knäna som vanligt fast det är bara kämpa på som vanligt .Det är fortfarande halvskumt ute ser grått trist ute men det är ju inte kallt bara 1.9 grader och på min väderstation visar det att det ska bli sol och sydliga vindar .

Idag blir en sån där dag när man inte ens orkar ta sig för nåt och så känns det ganska tråkigt att vera och marcus åker iväg till japan blir borta 1 år . nä nu kan sitta här deppa måste försöka få nå i magen kommer tillbaka imorgon . 

Ovido - Quiz & Flashcards