ullasblogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Ulla-Carin - 25 januari 2012 15:13

Lev Inte i det förflutna.Ibland kan till och med bra saker som har hänt oss hålla oss fångna och hindra oss från ta emot bra saker idag,om vi uppehåller oss vid dem alltför länge.Var en person som lever och njuter av nuet - just nu.

Det har aldrig funnits,och kommer aldrig att finnas, en dag som den här .

Gårdagen är borta för alltid, försvunnen i det förflutnas skrymslen.Morgondagen har ännu inte kommit. Lev därför den här dagen fullt ut.

Av Ulla-Carin - 11 januari 2012 15:39

Det är andra gången på det nya året jag skriver har faktiskt inte mått så bra haft värk i lederna som bara den och jag varit mest inne legat vila, jag har inte ens varit utanför byn inte ens till nån stad på en vecka mest hållit mej undan,kännt mej helt slut i måndags sov ,vilade jag nästan hela dan haft en stänigt värk i leder och rygg,nacke,fy vad jag är less att ha ont och kallt var det hela dan ,igår tisdag blev det varmare men då började det snöa istället och det är ju inge bättre  ,så jag höll mej mest inne det enda jag gjorde var att hämta tidningen på morgonen ,och var jag mest inne och eldade i spisen och så var en sväng ner kompisen och klippte håret på skallen man kan ju inte åka nånstans se ut som ett troll folk kan ju bli rädd när dom ser en,men på kvällen så fick jag sån värk i ryggen och nacke så det blev sängen kl 21 fy vad det värkte och inte hjälpte medicin heller trodde aldrig jag skulle somna men till slut föll jag väl i sömn av trötthet .Fast jag vaknade kl 5 som vanligt  imorse ,som alla andra dagar  man tror att man håller på att bli knäpp när man inte sover ordentligt ,dagarna blir ju så långa ,och man orkar ju inge .Fast jag förstår ju varför jag sover så dåligt värk i leder och rygg och nacke ,sen funderar man hur allt ska fungera ,sen har jag haft dödsfall i familjen min älskade pappa gick bort i oktober och jag saknar han varje dag och det första jag gör när jag vaknar tänker jag på han och så tänder jag ett ljus framför hans bild ,sen kom nästa smäll sambon fick en hjärtinfarkt i december,hur mycket ska man orka med .Det har varit många tunga månader i 2011,fast jag hoppas att det här året blir bättre ,när man ser solen blir man mycket gladare ,och ser mer postivt på tillvaron och jag hoppas att det inte snöar nå mera och att våren kommer snabbare ,för det vi behöver är sol och värme,den mörka årstiden är förbi,och varje dag ser man att det är mycket ljusare och  dagarna bli längre och man hör det på fåglarna också.

Av Ulla-Carin - 2 januari 2012 14:25

God fortsättning på det nya året ,idag är det ett riktigt bus väder ,det snöar och blåser varit en sväng ner till läkaren och när jag åkte hem fanns det inte ett bil spår hem det hade drevat igen .Fy vad jag  hatar snön men det är bättre om det blev kallare ,då blir det så vackert ute ,då gnistrar det i träden som kristaller.Här går livet sin gilla gång det händer inte mycket mörkret har lagt sig fast vi går mot ljusare tider och det tycker jag är skönt.Sitter i min ensamhet och funderar på livet ,fast det är ju inte mycket att fundera på ,man får ta dan som den kommer .Läser en massa böcker och försöker skriva en hel del men det är inte alltid orden vill komma ut som jag vill ,ibland skulle jag vilja skriva lite om andra saker fast man kan ju inte kasta ut dom hur som helst ,det skulle ju många som skulle få hicka.Men just nu har nåt på min tunga som jag kan skriva ner. 

Nyckelbenet önskar att någon annan ska vrida om låset och käkbenet pratar mest och gör minst .Benknotan knotar över vad alla andra gör och ryggraden får göra jobbet.


Ovido - Quiz & Flashcards