ullasblogg

Alla inlägg under juli 2012

Av Ulla-Carin - 21 juli 2012 11:47

Idag är det lördag och vädret är inte det bästa ,vaknade av att det öste ner regn ,och det var bara +9 grader fy vilket väder och jag och min sambo ska iväg på bröllopsfest på efter midagen det ska bli kul att göra nåt annant och klä upp sig i en nya kläder och träffa nytt folk ska bli roligt . Hoppas att vädret blir bättre fast dom har lovat bättre väder ,och till veckan ska det bli mycket varmare än det varit på hela sommaren ,det känns som om hösten varit på väg hela tiden förstår inte vars sommaren har farit iväg ,fast jag har haft en massa att göra och med att fiska och vara social fast det är jag ändå jämt ,både med vänner och andra som kommer förbi här hemma ,Det är konstigt väder sommaren ligger efter tidsschemat förra veckan när jag kom till bäck som siklöjan går upp i för att lägga sina ägg ,dom brukar vara där veckan före midsommar ,först nu har dom vandrat upp ,och när man är och fiskar och får upp fisk så har dom inget i magen det verkar inte finnas små fisk eller flugor konstigt tycker jag ,men mygg finns det massor av det går inte vara ute på kvällarna ,man ju bli uppäten ,och så blir man ju tokiga av dom .Som jag säger så håller det hända nåt konstigt med vår natur ,sommar blir höst och vinter sommar och vår blir vinter ,och det är märkligt.

Nä nu kan jag inte sitta här måste göra nåt tex käka luch och vila ett tag kommer tillbaka imorgon så får jag se vad jag ska skriva om då.  

Av Ulla-Carin - 13 juli 2012 15:52

       

Ovido - Quiz & Flashcards