ullasblogg

Alla inlägg under september 2013

Av Ulla-Carin - 27 september 2013 08:21

Nu är det höst känns ganska vemodigt att sommarn har försvunnit med väldig fart .

Just nu när jag sitter här och skriver det regnar. utanför mitt fönster och det stormar och det känns som att nu går vi mot en ny vinter vad nu allt det innebär snö och kyla.Men livet fortsätter som förut en dag upp och en dag ner men vad ska man göra åt det inget ta dagen som den kommer. Idag ska bara sitta inne och njuta och mysa med tända ljus och läsa en bra bok och steka en stor stek i ugnen som jag ska ha tills ikväll när jag ska midag för hela familjen det blir en avskedsmidag för min dotter och hennes kille som åker till stockholm imorgon sen vidare den 1 oktober till japan för att studera där 1 år kommer att sakna dom. Men jag tycker att det är bra att dom åker ser nåt annant det ska man göra när man inte har nån familj och så får dom förverkliga sin dröm som min dotter haft sen hon var 13 år och jag hoppas att allt kommer gå bra och som mamma känner man lite oro men det är långt bort på andra sidan av jordklotet men vad ska man göra ?Inget kan man göra fast jag kan ju prata med henne på skype då får jag veta hur hon har det och jag har sagt åt henne att om hon inte trivs så är det samma väg tillbaka.Saknade kommer att bli stor men man vänjer sig med att dom växer upp flyger iväg  och dom kommer tillbaka och vi föräldrar tror oftas det värsta ska hända när dom åker iväg men vi har dom bara till låns .

Ovido - Quiz & Flashcards