ullasblogg

Alla inlägg under november 2011

Av Ulla-Carin - 24 november 2011 06:03

En vanlig morgon som alla andra  vaknar ständigt tidigt och då menar jag tidigt vid 4,har tappat sömnen och det är inte kul,när alla andra sover då är jag vaken.Har inte varit in skrivit här på en Månad pga att min pappa gick bort och jag saknar han så mycket fast vi vet ju att vi alla ska den vägen en dag .Det var som min pappa sa åt mej vi föds ,vi lever och vi dör ,och det är ju inge nytt ,och ibland kan man ju känna till vilken nytta.Fast jag känner ibland en sån hopplöshet med allt, vi jobbar som tokar ,helt plötsligt så insjuknar vi i nån sjukdom och då kommer ingen ihåg att vi finns ingen frågar efter oss,efter att ha jobbat ett helt liv känner man sig förbrukad ,inget företag verkar ha nån medkänsla för den arbetare som har gjort ett bra jobb eller ställt upp jobbat helger kvällar eller nätter .Det måste ju finnas nån medkänsla allt kan ju inte bara handla om pengar, fast det verkar ju göra det .Det kommer en dag när vi alla blir äldre och inte orkar lika mycket längre eller vi får några skador så att vi inte kan arbeta ,men idag finns det nästan inget skyddnät för nån allt handlar om pengar. 

Ovido - Quiz & Flashcards