ullasblogg

Alla inlägg under juli 2011

Av Ulla-Carin - 17 juli 2011 18:02

Snart är den här helgen slut, jag tycker helgen går för fort,fast vad gör det.

Har varit en fin helg inge regn som dom lovade på väderkartan perkfekt väder,idag har det varit superbra väder med lagom värme och lite blåst det är bra då slipper man mygg och knott fast man blir ju aldrig av med dom där hemska hästflugorna som bits. Dom är en plåga både för djur och människor.Nu ikväll blåser det lite mera trodde det skulle bli regn men det verkar inte bli det så det blir att dra ut slangen o vattna i trädgården,fast det är ju bra när man kan göra det ,så det är bara att starta spridaren och sätta igång har några slangar som har en massa hål i sig den är jättebra så det får gå några timmar så det blir genom vattnat .Det är så torrt så snart dammar det, man kan faktiskt se på gräsmattan att det är torrt den har börjat  att gulnat på vissa ställen.

Av Ulla-Carin - 10 juli 2011 00:58

En olycka händer så lätt,och fort kan det hända,och man göra sig ganska illa,fast det kunde ha varit mycket värre.  

Jag känner mig ganska olycksdrabbad just nu är det inte mina leder som spökar så är det mina knän och min bröstrygg och nacke som spökar.

Idag har råkat ut för en olycka vattnat några gurkor och ramlat genom 3 glasrutor och skar mej så illa i handen fy det gick fort o blodet bara rann,men lyckades att ha sinnesro att ta mej upp till bilen försöka linda om med några trasor och kontakta min sambo,som kontaktade helena som kom till min hjälp och kunde göra ett riktigt tryckförband åt mej sen kontaktade hon sunderbyn ,sen bar det iväg dit fast där var det fullbelagt ett så supermodert sjukhus och det är fullbelagt      så  man

att åka vidare ner till boden ,björknäs vårdcentral så dom kunde sy igen mina skador och plocka glas splitter ,vilken underbar sköterska och läkare som hjälpte mej fast jag tyckte synd om dom ingen , luftkondtionering där , dom jobbar för fullt varmt var det som en bastu dom gjorde ett underbart jobb en ros     åt dom som jobbar där, och tummen      ner för dom som låter dom jobba utan ha luftkondionering bara en fläkt på bordet det är ju skamligt.för att vara en vårdcentral.

Så nu sitter jag här har ont  i höger hand och underarm och vet hur det känns att vara handikappad,att inte kunna göra nåt,nu gäller det att använda pekdonet och pekfingervalsen och vänta att det läker ihop på tio dagar så att jag får ta stygnen så nu gäller det att hålla sig lugn och vila och läsa böcker,och hoppas på det bästa.fast det kunde ha varit mycket värre. Men tur att det finns   som kom till min hjälp när jag behövde dom   .

Ovido - Quiz & Flashcards