ullasblogg

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ulla-Carin - 11 augusti 2011 16:56

Ny månad skriver för första gången på den här månaden och inte den sista . skulle vilja att det sommarn  inte tog slut så fort ,fast vi får inte välja hösten verkar komma fortare  och skolan börjar snart min yngsta dotter börjar skolan den 24 aug så långt bort som tidaholm men det är tidens tand  ,om dom vill bli nåt så måste dom åka iväg och utbilda sig fast nog tycker jag att det känns långt bort 117 mil bort  inte nästgårds tex .

I kväll ska jag försöka sätta in lite bilder  på trädgården och blommorna som jag älskar hålla på med och en massa handarbeten som jag fotograferat och  sjön den härliga sol uppgångarna ,och  ner, och på natten, när jag varit fiskat med min kompis kicki ,och en massa andra natur bilder ,och så mina underbara katter som härjar här hemma hos mej både ute och inne fast mest ute dom älskar att jaga möss ,i sommar har dom kommit hem med massor med sorkar och möss som dom tycker jag ska ha ,fast det är ju inte trevligt när man kliver ut på bron på morgonen och man trampar på en sork som ligger nedan för dörren som katterna har lämnat som visit och kroppen ligger nedanför dörren och huvudet åt ett annat håll fy vad jag tycker det är äckligt .eller som när jag tog ett steg in i garaget och trampade på en stor fågel som dom släpat in genom kattluckan, fy vad äckligt .Eller som den första dagen i juni när jag var i mitt uterum och pysslade med blommorna  och fick höra två dunsar ,och gick in för att se vad som lät där var lurvas med en stor sork som han höll på att kalasa på och stora blodbadet var det men sorken åkte ut med en väldig fart och det gjorde katten också.


Av Ulla-Carin - 3 augusti 2011 08:00

Äntligen en ny dag ,vaknade imorse vid 5.46 förstår inte varför ,pigg och utvilad, upp med tuppen som dom säger ,fast här hemma hör man faktiskt tuppen gala på morgonen.fick vänta till 6.00 innan tidningen kom så att man får hämta den uppe vid vägen men vad gör det , så det var bara traska bort brevlådan hämta den tyst lugnt hemma i byn ingen vaken här.Alla verkar sova men endast jag vaken men tystnaden är bra då tänker man bättre än stoj och klam .Det stod då inte mycket i tidningen idag , bara om  död ,sånt som man inte vill läsa om , mer postiva saker skulle vara bra man mår mycket bättre då. Idag verkar det inte bli så bra väder ganska månligt fast varmt ,men det gör inge att inte solen har tittat fram ,ibland behöver det inte vara sol , jag lider faktiskt av värmen  och jag fårstår inte dom som orkar sitta i solen , jag får ont i huvudet  och blir dödstrött jag är ingen soldyrkare , jag  gillar faktiskt hösten bättre ,  högre luft och alla dom vackra färgerna , och inte lika varmt , det blir mörkare och man kan tända ljus och mysa ,och så surströmmingen och kräftor också. hösten den är faktiskt bäst.

Ovido - Quiz & Flashcards