ullasblogg

Alla inlägg under april 2011

Av Ulla-Carin - 16 april 2011 22:22

Det här har varit den värsta veckan i mitt liv ,stört förkyld har aldrig haft en sån långvarig i hållande hosta som inte vill ge sig . Har provat alla huskurer som finns, om det  inte har gått om till på måndag så blir jag tvungen att gå hos läkaren. Har jag sovit 30 timmar i den här veckan,mest hostat och trampat runt och nött köksgolvet . Och alla andra i det här huset har sovit som stockar men inte jag till och med katterna.

Typiskt har det varit bra väder hela veckan men jag har inte orkat vara ute nåt,men idag har jag varit ute en stund med min sambo , fast man har ju sett ut som en månmänniska dunjacka och mössa ner dragen över ögonen,och vantar , fast man behövde vara ordentligt klädd har stormat hela dagen , fy vad jag är less att vara förkyld .   

Av Ulla-Carin - 4 april 2011 12:26

Äntligen vår och det är härligt när solen skiner och det porlar och droppar vatten från taken. Idag vaknade jag vid  6, hade en sån värk i kroppen ,tog mej upp och tog medicin så att man ska orka med dagen.

Livet är faktiskt inte så lätt som många tror att det är, jag  har upptäckt när man var ung orkade man massor men nu orkar man inte lika mycket  och det underligt .För nu har man vuxna barn och då skulle man behöva orka mera men vad ska man göra åt det,ibland känns det verkligen orättvist . Fast jag har jobbat sen jag var 18 och just nu orkar jag inget knappt ta mej ur sängen. Fy vad jag är less på att inte orka nåt .Men jag har en dröm att orka så mycket som möjligt .Men just nu får jag bara drömma och det är inte så lite det.

Ovido - Quiz & Flashcards