ullasblogg

Alla inlägg under december 2011

Av Ulla-Carin - 31 december 2011 15:14

Så var årets sista dag känns lite vemodigt  men det har faktiskt hänt så mycket det här året  . Att man nästan inte vill minns allt som hänt ,det känns faktiskt skönt att det här året är över ,och nu önskar jag att nästa år blir mycket bättre för alla människor  mer jobb åt våra ungdomar och alla arbetslösa, bättre arbetsvilkor högre lön ,till dom som arbetar inom vården,bättre för dom som är sjuka och behöver vård inte kasta ut sjuka människor i arbete vad tänker dom ,Bättre arbetsmiljö ,för alla .Och så var det sak till fred på jorden .

Så nu är min önskan gjord så nu hoppas jag att den går i uppfylles och att  den kommer att slå in , så nu önskar jag ett GOTT NYTT ÅR.

Av Ulla-Carin - 21 december 2011 15:26

Julen närmare sig av bara farten  3 dagar kvar och jag känner ingen stress,julklapparna klara och livet flyter fram i lugn takt och mörkret sänker sig och ljusen tänts i fönstren och i mitt ute rum har dom levande ljusen lyst länge och elden i den öppna spisen  sprakar . Ute på bron lyser ljusen i lyktorna och bocken som står granklädd med ljus och lyser både dag och natt.Och jag känner en sån frid att slippa stressa runt bland alla affärer ,så nu önskar jag alla mina vänner ,familj en GOD JUL .  

Av Ulla-Carin - 5 december 2011 06:56

Nu har äntligen snön kommit imorse när jag vaknade eller ska man säga i natt när jag vaknade så fanns det ingen snö ,men nu så snöar det stora lapphandskar och på kvart har gräsmattan fylls  med snö härligt tycker ungarna men vissa människor som är vuxna gillar snö,för min del spelar det ingen roll fast det blir ju lite mer problem när det snöar ,skotta som många verkar gilla tex min kompis hon älskar snö.Jag tycker att det blir vackert när det blir vitt på backen  och mycket ljusare,fast det är väl hög tid med att det kommer snö snart är det jul alla vill ju ha en vit jul.

Ovido - Quiz & Flashcards