ullasblogg

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Ulla-Carin - 28 juni 2011 00:18

Det här den första dagen jag inte kunnat sova på några dagar lika bra att skriva lite kanske man blir tröttare .Men jag blir snart trött tror jag ,men det är inte det hjälper mej ,måndag har varit en händelsrik dag med stads resa in till boden handlat lite blommor och varit på dollar ,sen hem och sitta ute i solen men det varade inte så länge dom där stora hästflugorna är ena ettriga ena som tar köttstycken från en ,så det var bara gå in,har varit och hälsat på hos helena min kompis idag sen har jag haft främmande från Älvsbyn några tjej kompisar och kul va det att träffa dom som vanligt.

Har lyckas med att dusch hela mej med vattenslangen också fy vad kallt det blev .Sen har jag spelat lite spel ,förlorat som vanligt ,men vad gör väl det .Och idag är det första natten det har varit över +15 grader om natten nu är +17 det är ett under ,imorgon ska det bli varmare hoppas på sol och värme blommorna behöver det och potatisen också annars växer inget fast gräset växer som bara den sambon klippte gräsmattan innan midsommar och snart dax för en ny gräsklippning .Så nu är det natt och jag sitter fortfarande här och kan inte sova ,inte konstigt att man ser dubbelt på morgonen .Funderar varför man inte kan sova fast jag blir mest kreativ om natten en massa ideer poppar upp och jag blir tvungen att skriva ner dom eller rita dom så att jag inte glömmer dom ,och när hösten kommer då blir jag mycket tröttare fast då vaknar jag mycket tidagre än på sommaren.Jag förstår inte det här ,hur det kan komma sig , man borde bli piggare på sommaren och vakna tidigt på morgonen ,men jag är tvärs om .Har alltid varit sån men det är väl jag i ett nötskal. Nä nu är väl det dax att försöka krypa till sängen får väl ta en ny bok börja läsa den så kanske jag faller i sömn,god natt bloggen vi syns imorgon efter midag eller kväll eller natt ,Natti natt Godnatt.  

Ovido - Quiz & Flashcards