ullasblogg

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Ulla-Carin - 22 februari 2012 13:56

Äntligen är våren på väg ,tycker att det har varit en lång mörk vinter det har bara snöat man kan nästan inte se vägen för det är så mycket snö .Men fåglarna  kvittrar som aldrig förr och dom sitter och tittar in i holkarna och längtar ,och ekorren leker tafatt med varandra ,man blir så mycket galdare när solen tittar fram mellan molnen och när det -1 minusgrad mot vad det var för en månad sen då -43,9 det är kontraster.Idag har jag vaknat tidigt som vanligt vid 5 ,men vad gör man mina kompisar helena och katrin har varit på besök vi har spelat kort Gin /Rummy och katrin vann som vanligt men vi har alltid kul,så blir lite kaffe med dopp och en macka så nu sitter jag här dom har åkt hem ,Tur att jag har mina vänner vad skulle jag göra utan dom då skulle livet vara grått och trist , i min farstukvist.

Ovido - Quiz & Flashcards