ullasblogg

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Ulla-Carin - 5 september 2011 18:19

Så var den trevliga hösten här med regn och rusk men vad gör det jag älskar hösten med den höga luften och alla färgerna på träden ,det är faktiskt så när sommarn börjar lida mot sitt slut men än har det inte varit någon frost det är konstigt men nog kommer det tids nog.Fast jag tycker det är skönt när det börjar mörkna och man får tända ljus och mysa ,krypa upp i soffan med en god bok och läsa ,jo jag är faktiskt en riktig bokmal.Plöjer böcker som aldrig förr fast det ska vara djupa böcker nåt som tilltalar mej .

Sitter här i min ensamhet om veckorna medans gubben jobbar borta men vad gör det ,jag tycker att ensamheten är inte farlig  det finns faktiskt det som är värre .Tur för det att mina vänner vet vars jag bor men vissa verkar ha glömt bort att jag finns men vad gör det .Imorgon fyller mitt älskade dotter år ,tänkl vad tiden går 24år sen jag fick henne och det var ett sånt här väder då.hon är född på älgjaktsmorgonen vilken lycka det måste ha varit för hennes pappa ,han kanske inte orkade fara jaga den morgonen när hon föddes .Ibland funderar jag varför tiden gick så fort när barnen var små och nu tycker jag det går sakta .Kanske är det för man blir äldre fast jag tycker livet är härligt  ändå.  

Ovido - Quiz & Flashcards