ullasblogg

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Nu är våren på väg

Av Ulla-Carin - 18 mars 2012 10:35

Nu är våren på väg det har varit en lång vinter och nu äntligen har det varit mer än vecka med sol och plusgrader och det tinar jätte mycket snön har sjunkit ihop och man hör hur det slås ihop den åker direkt ner i jorden ska bli skönt när det inte finns nån mer snö,är så less snön .Livet blir så mycket enklare när det är barmark ,då kan man ta undan vinterskorna alla dom andra sakerna .Det var ett tag sen jag var in och skrev här det varit så mycket och jag har inte haft lust att skriva och så har jag varit så trött  på allt runt omkring och det har hänt för mycket,och jag tappat stinget .men det blir väl bättre ,men nu äntligen är våren på väg sett en massa nya fåglar som kommit och man hör på kvittret att våren är på väg och så ekorrarna som springer hit och dit ,dom är liksom lite lustiga ,dom leker tafatt uppför granen här ute en dag såg jag 6 st som for runt stammen ända upp till toppen och roligt hade dom.Nä nu ska jag ta mej ut och sola lite och grilla korv ,vi syns en annan dag . 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Carin - 24 januari 2017 11:16

       

Av Ulla-Carin - 16 januari 2017 08:22

Första gången på 2 år jag varit hit  in och livet snurrar på i väldig fart  och ibland hinner man nästan med  allt man borde göra .Förra året fick jag ett barnbarn så livet har nästan bara handlat om henne och min hund  och stickningen och trädgården...

Av Ulla-Carin - 16 november 2015 21:30

En november kväll  mörkt och -1,7gr ute och snön dalar ner och vitt på marken känns riktigt bra att det kommer snö för det blir mycket ljusare och jag är ganska less på att ha regn och rusk och det är så mörkt ute och besvärligt att köra bil och gå u...

Av Ulla-Carin - 31 december 2013 17:58

Sista dagen på det här året 2013 livet har gått upp och ner pga alla värk som jag har min kropp men det är bara tänka postivt och försöka trycka bort sånt som känns förjävligt . Men sommarn har varit underbar med värme och regn men mest värme och jag...

Av Ulla-Carin - 3 oktober 2013 09:50

Idag en vanlig dag som alla andra men ändå inte det min dotter har rest till japan på andra sidan jordklotet och idag har jag pratat med henne på skyp och det är ju fantastiskt att det fungerar och att man kan se varandra .Vem kunde tro när jag växte...

Ovido - Quiz & Flashcards